fredag 12 december 2008

Likheter

Ja, det finns likheter i stamtavlorna för Haxzo och Lizton men långt tillbaka. Jag har gått 6 led bakåt hos alla hundar jag kollat och inom dessa 6 led hittar jag samma hundar hos de flesta av min objekt. Tack förresten för detta nya namn, kul att du kikade förbi :-)
En till upptäckt jag gjort är att det inte alls är omöjligt att glucosamin ger magproblem. När "människodoktorn" skriver ut glucosamin åt sina patienter skriver han även ut recept på ex. Losec eller Omeprazol för att patienten inte ska få problem med magkatarr.

Angående täcke så hörde även jag att man ska ha täcke på i kyligare väderlekar, inte bara när det är riktigt kallt, därför har jag täcke på Haxzo när vi inte ska röra oss alltför mycket. Alltså om han bara ska vara ute på gården så får han ha täcke på sig. Jag sydde upp ett täcke speciellt för hans rygg som går ner över rumpan och har inlägg av ylle över problemområdet. Det verkar fungera superbra eftersom han inte alls har ont på kvällarna om han haft täcket på sig. Nästan så jag skulle vilja säga att det är lite rehabiliterande.

Här kommer bilder:


Det är ju inte det snyggaste täcket jag sytt men det är praktiskt. Han kan röra sig fritt och det glider aldrig men det var ett jättejobb att få det med så precis passform. Jag ville inte heller att det skulle täcka onödigt mycket eftersom han behöver sin vinterpäls. Man kan säkert utveckla täcket ännu mer.

1 kommentar:

  1. Hejsan Gänget!

    Skulle bara påminna om Max 2 systrar som har Kackiga ryggar samt att Max pappa hade det, det fick vi ju veta lite senare.....

    Sen skulle jag gärna ta ett maraton samtal nån dag, Max har gått över bron *snyft*

    kramiz

    SvaraRadera