tisdag 24 februari 2009

Guld som "bedövning"

Mmmm, mycket intressant artikel. Rubriken på artikeln var "Ny behandlingsmetod" men det var antiinflammatorisk/smärtlindrande effekt. Det verkar vara en bra metod för smärtlindring men om det inte går på försäkringen så undrar jag i så fall varför inte? Av vilken anledning nekar försäkringsbolagen djurägarna den här behandlingsformen? Det verkar ju dessutom vara billigt i längden eftersom det bara behövs en gång under djurets livstid, jämför man med medicinering och rehabilitering så borde det bli billigare för försäkringsbolagen att välja guldbehandlingen. Kanske någon skulle ta kontakt med Agria eller Folksam för att höra efter...

Haxzo verkar BTW vara inne i en bra period, pigg som en mört och haltar inte alls. Kanske han hörde när jag bokade tid hos veterinären :-) Han har dessutom lagt på sig lite hull, nu låter det ju som att jag göder min spondyloshund men om ni sett honom som magrast förstår ni varför han behöver lite fett mellan skelettet och huden...

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att läsa ngn annan som beskriver sin spondyloshund så enormt "varierande" :-)
    Så kan Acke också vara: ena dagen skriver jag i bloggen att nu är det snart slut! - för att nästa dag vara hur pigg som helst!
    Ibland har jag tänkt att det kanske är jag som är snurrig..!

    Men då är vi isåfall flera som är det..:-)

    SvaraRadera
  2. Du kan inte tänka dig att operera honom, eller har veterinären sagt att det inte skulle hjälpa?

    SvaraRadera