måndag 23 februari 2009

Ny röntgen och blandade uppdateringar

Idag på morgonen kom jag äntligen ihåg att ringa och boka tid för röntgen av Haxzo. Han har varit halt under en längre tid och trots tre veckors vila utan hälta började han halta direkt när han fick springa med när Husse åkte skidor. Han har såklart bättre och sämre dagar men nu börjar de sämre ta över helt. En dag när jag vaknade såg han verkligen gammal ut, han stapplade fram värre än min gamla 16-åring under hennes sista veckor. Det syns tydligt i ögongen att han lider de dagar när det är som värst även om han alltid blir som galen när de andra får springa och inte han får följa.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra ärligt talat. Vi får se vad plåtarna visar på tisdag den 3/3.

4 kommentarer:

  1. Ingen kul vecka för er...
    och vi tänker på er.

    SvaraRadera
  2. usch...

    tänker på er

    pussa Haxzo på snoken från oss

    SvaraRadera
  3. http://www.aktivhund.se/hund-artiklar/ny-behandlingsmetod-foer-hoeftledsdysplasi.asp?menuindex=9

    när jag letade fakta om L7S1 hittade jag denna artikel. Jag funderar på omm detta vore nåt för min hund, kanske även din? Jag skulle gärna höra din åsikt om detta.

    Vänliga hälsningar Victoria vicky_py@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Nä fy så hemskt en så unghund!!
    Tyvärr så är han nog inte ensamen med dessa problem inom rasen
    uppfödarna borde utreda orsaker och avel
    styrke kramar

    SvaraRadera