tisdag 3 mars 2009

Goda nyheter

Plåtarna visade ingen förändring, något vi missade vid första avläsningen var att han också har en sammanväxning i svansen men den tror jag inte påverkar honom. Nu har vi fått utskrivet Metacam så ser vi om han fungerar bättre med det jämfört med Rimadyl. Typisk schäfer var han då när han skulle få en spruta, stackars liten blev stucken med en nål :-)

Jag överväger operation i Strömsholm men jag kan inte säga att det blir så. Rehabiliteringen blir lång och här i Kiruna har vi inte tillgång till vattentramp eller sjukgymnastik. Det var väl egentligen enda nackdelen som kom fram i diskussionen med veterinären. Nå, jag måste få tänka på saken.

3 kommentarer:

  1. Hoppas det hjälper med medicinen. Jag har själv opererat hund på Strömsholm och skulle göra om det om jag hamnade i samma situation igen. De är otroligt duktiga på just dessa operationer. Tyvärr slutade dock vår rehabilitering med komplikationer, men själva operationen gick bra och jag märkte skillnad på hunden nästan direkt.

    Lycka till vilket beslut du än fattar! Vi har turen att bara bo 2,5 mil från Strömsholm, så jag förstår att det blir problem när avståndet blir så långt.

    SvaraRadera
  2. skönt att det inte blivit värre, krama hax-pax från oss :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Min hund har också spondylos och många gånger har jag känt mig så uppgiven. Jag får den känslan att många tror att det är en "baggis" till sjukdom vilket inte jag tycker. Som ägare så kostar det mycket svett och tårar. Just nu är min Ozzy riktigt bra, men då har han precis i dag slutat ätit sin medicinkur för den här gången. Men det kan vända fort, räcker med lite överansträngning så kan det vara kört.
    Hoppas allt går bra för er och lycka till!

    Kramisar!

    SvaraRadera