torsdag 13 augusti 2009

Luktar

Haxzo luktar illa, jag vet inte om det är medicinerna som ger någon konstig lukt. Det luktar inte bara smutsig hund, han behöver duscha, utan det luktar riktigt illa. För någon dag sedan hittade jag en rejäl fettknöl i nacken på honom, jag trodde först att det var chipet som låg precis under huden på honom men när jag petade lite på den så strömmade det ut tjockt var. Jag klippte bort pälsen och klämde ur den och rengjorde, hoppas att det bara är något tillfälligt och inte något som vi ska behöva fundera över i fortsättningen. Tänkte på Max när jag hittade knölen men eftersom den gick att klämma hoppas jag att det inte ska vara något allvarligt.

2 kommentarer:

  1. Precis samma är det med Acke! Han har aldrig förut behövts badas pga lukt, men nu måste han det.
    Jag har misstänkt att det har med allergi att göra, eftersom han till och från kliar sig - för ngn medecin äter ju inte han..?
    Måste nog visitera honom...

    SvaraRadera
  2. Hej hej...

    Jag fick diagnos på min schäfer tik i torsdags... l7s1 .... på onsdag ska de gå in i ryggen och kolla noggrannare för att se att det är det till hundra procent. Min hund är 2 1/2 år bara och jag kan inte sluta gråta... uppskattar jätte mycket att du finns som skriver om detta nu när jag sitter i samma båt. Svårt att spela gud över någon man älskar så otroligt mycket... =/ Tror det viktigaste är att inte vara ego och hålla hunden vid liv för sin egen skull bara... detta har inget direkt med de du skrivit nu.. men ville bara skriva att jag uppskattar din sida här =)

    mvh Johanna

    SvaraRadera