onsdag 30 december 2009

Paus

Haxzo har haft medicinpaus, mest för att jag ska se hur han mår utan alla piller. Det tog tre dagar så började han halt på ena frambenet, samma som tidigare... Kommer inte ihåg om jag skrivit om det tidigare men före medicineringen började han halta fram. Jag trodde då på en korshälta, avlastning av ryggen med ökad påfrestning fram men det kan ju faktiskt vara så att han sprungit och stukat eller sträckt sig. Vi får väl se... Jag har börjat ge medicinerna igen så får tiden utvisa hur han klarar sig men hans prognos blir inte bättre. För tillfället känner jag mig som en djurplågare som håller liv i en hund med smärtor, tänk om han inte var så pigg - så mycket enklare det varit. Så länge han inte påvisar smärta när han tar sina smärtstillande så får han gå kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar