lördag 11 oktober 2008

Försämring?

Jag undrar om Haxzo försämras så snabbt som det verkar eller om jag helt enkelt ser alla tecken som jag missat tidigare. Jag håller ju dessutom ett öga på honom hela tiden för att se hur han mår. Jag vet inte... I förrgår efter promenaden tappade han bakbenen igen, det verkar vara i en viss rörelse. Hittills har jag bara sett det när han ska stanna snabbt eller svänga tvärt.

Glukosaminet ger ingen påtaglig verkan och snart ska jag börja med rimadyl. Jag tänkte röntga om honom om en månad eller nåt sånt bara så jag ser om det kommer att växa ihop i resten av ryggen också. Nå, nu ska jag iväg men det var bara lite funderingar jag hade så här på morgonkvisten.

4 kommentarer:

  1. Förstår helt vad du går igenom även om inte Bamse hade de problemen, man är liksom vaksam hela tiden. Man funderar på vad som är bäst, hur mycket man vågar låta han röra sig osv. Vi tänker på er och hoppas att Hemmliz:s bror ska kunna få vara kvar länge till om det går, många nosgnuggar till er. Från oss i Huddinge

    SvaraRadera
  2. Så intressant det är att få följa din blogg! Och då menar jag förstås inte att det är "intressant" att en ung hund har dålig rygg (!) - utan att jag känner ingen så mkt av det du skriver.
    * Man iakttager hela tiden...
    (Acke har ett par gånger i sommar "snubblat"...)
    * Glukosaminet hjälper inte helt...
    (frågan är om det alls hjälper hos en hund som utvecklat spondylos? På Strömsholm var det då bara Rimadyl som gällde för hundar med Ackes diagnos...)

    Dessutom tycker jag det är så BRA att flera går ut och skriver öppet om sina schäfrars ryggproblem:
    "Öppenhet är förutsättning för förändring!"

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och allt som händer.... fan vad tråkigt att behöva gå igenom detta.

    Loskan kommer inte bli glad nu när han inte kan terra Haxo, det kommer att vända sig mot matte och husse, för inte törs han väl gå på Swift??? hihihi

    SvaraRadera
  4. Haloi...

    Jag vet exakt vad du går igenom eftersom maxi oxå har spondylos.
    Vet hur tungt det är att se när dom mår dåligt...

    Har tittat runt lite i stamtavlorna det visar sig att hundarna är släkt med varan. Båda hundarna har
    Dahlgårdens Ånex med i stamtavlorna så det finns ett samband.

    /// Tuija & Puss prinsen :-)

    SvaraRadera